Voor deze branches is een naambadge geschikt

Wanneer je veel contact hebt met klanten, patiënten of gasten is het belangrijk dat je hen de beste ervaring geeft. Hier kun jij als onderneming een beetje aan bijdragen. Geef jouw personeel bijvoorbeeld een naambadge. Met een naambadge wordt het contact tussen de klant namelijk een stuk persoonlijker. Bovendien is een naambadge in veel branches een echte musthave. Je leest het hieronder.

1. Zorg

In de zorg draagt niet iedereen bedrijfskleding. Om de patiënt alsnog een duidelijk beeld van het personeel te geven, kan het personeel naambadges gaan dragen. De patiënt kan de zorgmedewerker gewoon bij de voornaam aanspreken en bovendien kan hierdoor zelfs een band ontstaan. Je wil immers de patiënt de beste zorg bieden en de patiënt wil natuurlijk weten van wie hij of zij zorg krijgt. Daarnaast zijn er speciale naambadges die geschikt zijn in de zorg. Deze naambadges zijn namelijk gemaakt van rubber, zodat de naambadge zacht en veilig zal zijn.

2. Detailhandel

Als je in de winkel werkt heb je veel te maken met klanten. Ook hierbij kan een naambadge van toegevoegde waarde zijn. Wanneer een klant een vraag heeft kan hij of zij jou eenvoudig aanspreken. Ook geef je de beste klantenervaring in de winkel, want met een naambadge zorg je net voor dat extra tikkeltje persoonlijkheid. Je kunt zelfs jouw omzet verhogen wanneer je zorgt voor een persoonlijke ervaring. Voor de detailhandel is de keuze groot wat betreft naambadges: voor een chique uitstraling kun je gaan voor een aluminiummodel, maar een goedkope badge van plastic zal ook zeker verschil maken.

3. Uiterlijke verzorging

Bij de kapper, nagelstudio en de plaatselijke parfumerie draagt niet iedereen bedrijfskleding. Toch is het ook in deze branche belangrijk dat de gast jouw naam weet. Je kunt in deze branche namelijk behoorlijk wat tijd doorbrengen met dezelfde gast en dan is het fijn dat diegene jouw naam weet. Echter, snappen we dat in sommige gevallen een naambadge jou behoorlijk in de weg kan zitten. Vooral wanneer het een badge is van aluminium of plastic kan deze niet prettig meebewegen. Een aanrader voor deze branche is om naambadges te dragen die wél meebewegen en geen pijn zullen doen, bijvoorbeeld een naambadge gemaakt van rubber.

4. Horeca

Geef jouw gasten de beste service wanneer zij een avondje uit zijn. Vooral in de horeca is het belangrijk dat je laat zien dat je herkenbaar bent. Hebben ze een vraag, willen ze een hapje bestellen en willen ze vervolgens afrekenen? Dan ben jij het aanspreekpunt aan de hand van jouw naambadge. Ook kom jij als gastheer- of vrouw een stuk professioneler over wanneer je een naambadge draagt. Al met al kun jij de service van jouw horecaonderneming naar een hoger level tillen met deze simpele, maar handige oplossing. Een geschikte naambadge is bijvoorbeeld een badge gemaakt van aluminium of kunststof.

5. Achter de balie

Ontvang jij gasten in het hotel, ben jij het aanspreekpunt in het gemeentehuis of wijs jij klanten de weg in een kantoorpand? Achter de balie is het belangrijk dat jij gezien wordt. Bovendien ben jij het visitekaartje voor veel mensen en deze mensen willen jouw naam weten. Jij zorgt ervoor dat het bedrijf een eerste indruk krijgt. En je wil natuurlijk dat deze indruk zo goed mogelijk is. Maak het contact met deze gasten daarom persoonlijk door een naambadge te dragen. Zo word jij het eerste aanspreekpunt en wellicht bouw je zo een band op met gasten en klanten die vaak langskomen. Dit kan ook nog eens een positieve invloed hebben op de eventuele aankopen. Dat is nog eens een fijne win-winsituatie. Een geschikte naambadge is bijvoorbeeld een badge gemaakt van aluminium, maar een badge met een magneet kan ook professioneel ogen.